בכנס פרלמנטרים מכל העולם: התנצלות על העלבון ממפלגת הלייבור הבריטית

    איתי גדסי No Comments on בכנס פרלמנטרים מכל העולם: התנצלות על העלבון ממפלגת הלייבור הבריטית

    היום נערך כנס הוקרה לחברי פרלמנט ידידי ישראל מכל העולם | במהלך הכנס עלתה השאלה סביב יחסי ישראל פולין מצד שר החקלאות הפולני | פרלמנטר בריטי התנצל על האנטישמיות של מפלגת הלייבור

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כנס מיוחד נערך היום (שלישי) במשכן הכנסת באולם שאגל, מדובר בכנס ההוקרה לידידי ישראל בפרלמנטים ברחבי העולם, חברי פרלמנט אשר מקדמים את יחסי מדינותם עם ישראל ופועלים לקידום אינטרסים הדדים לטובת המדינות.

    במהלך הכנס עלה לדיון הסערה על "חוק השואה הפולני" והיחסים בין פולין לישראל: יו"ר הכנסת, ענה  לשאלת שר החקלאות הפולני, יאן קריסטוף ארדנובסקי, כיצד ניתן לשפר את מערכת היחסים בין פולין לישראל:

    "אי ההבנות בין המדינות יכולות היו להימנע, אם היה מתקיים דיון משותף מלכתחילה ולא היו ננקטים צעדים חד צדדיים. כעת אנו נמצאים בסבב נוסף של מחלוקות, אך הפעם אני מקווה שאופן הטיפול יהיה טוב יותר. עלינו לנהוג בכנות בדיונים סביב נושא השואה; במדינות אירופה היו יותר סייענים לנאצים מאשר חסידי אומות עולם, אחרת לא היו מושמדים 6 מיליון יהודים".

    אדלשטיין קרא לחברי הפרלמנט לפעול על מנת שמדינותיהם יכירו בירושלים כבירת ישראל ויעבירו את השגרירות אליה.

    בתשובה לשאלתו של חבר הפרלמנט הבריטי, איאן אוסטין, על יחסי ישראל והרשות הפלסטינית, אמר אדלשטיין: "אם הייתי צריך להצביע על אדם אחד עליו מוטלת האשמה, היה זה אבו מאזן. הוא פועל על מנת לערער את היחסים".

    אוסטין אמר: "אני מתנצל בפני העם בישראל, על העלבון ואי הנעימות כתוצאה מהתבטאויות של חברים במפלגת הלייבור בה אני חבר, אשר כללו הכחשת שואה, השוואה בין מעשי ישראל למעשי הנאצים, קריאות לחרם על ישראל ועוד. זוהי אנטישמיות לשמה. נעשה הכל כדי להיפטר מהרעל הזה במפלגתנו".

    כנס ההוקרה המיוחד לחברי פרלמנט מכל העולם, אשר משמשים ראשי אגודות ידידות עם ישראל במדינותיהם, המתקיים זה עתה בכנסת, מארח 65 אורחים מ-32 מדינות.

    במהלך היום נפגשו האורחים עם מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ ומזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, וחברי כנסת מכל סיעות הבית עמם דנו על קידום מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית, מאבק משותף בתנועת ה-BDS, לוחמה בטרור, תדמית ישראל בעולם, סביבה וקיימות, תעשיית ההיי-טק ועוד.

    ביומיים הבאים יסיירו האורחים ביישובי עוטף עזה ויקבלו סקירה ביטחונית על ידי בכירים בצה"ל, יבקרו בעיר העתיקה בירושלים ובמשרדי חברת "מובילאיי".



    0 תגובות